W bardzo wielu branżach wymagane jest stworzenie w firmie miejsca, gdzie klienci lub kontrahenci będą mogli poczekać na spotkanie lub obsłużenie przez pracowników. Idealna poczekalnia musi być przyjemna dla oczekujących, gdyż wpływa to na odpowiedni wizerunek firmy.
Jak zaprojektować miejsce do czekania, by dobrze wykorzystać posiadaną przestrzeń? Jakie sprzęty są konieczne? O czym jeszcze należy pamiętać? Zapraszamy do naszego poradnika.
Wybierz schemat kolorów
O relaksującej lub pobudzające roli barw na mózg człowieka wiadomo od dawna. Warto skorzystać z tej mądrości, by stworzyć pomieszczenie, które będzie działało kojąco, dzięki czemu nasi klienci nie będą wchodzili do naszego gabinetu podirytowani czekaniem.
Uspokajające działanie mają barwy pastelowe, szary, zielony i niebieski. Mogą to być kolory dominujące, pokrywające na przykład ściany. Przełamać je można bardziej ożywczymi barwami, np. żółtym lub pomarańczowym. Odradzamy w poczekalni natomiast stosowania ognistego czerwonego – to kolor aktywności, działania. Będzie niekorzystnie działał na gości.
Wygodny fotel lub sofa – to podstawa
Jeśli wybraliśmy już kolory, należy rozejrzeć się za meblami do poczekalni. Tu warto postarać się o komfort oczekujących i wybrać wygodne siedziska. Im dłużej spodziewani klienci muszą czekać – tym bardziej miękka kanapa albo fotel będzie przydatny. Twarde siedziska połączone z niecierpliwością mogą oznaczać poważne straty dla budżetu. Przypomnijmy sobie, ile razy sami zrezygnowaliśmy z podpisania umowy albo kupna, bo źle na nas wpłynął pobyt w danej poczekalni?
Kupując krzesła, fotele lub kanapy pamiętajmy także o tym, by pokryte były materiałem łatwym do utrzymania w czystości.
Poczekalnia – mała galeria
Urządzając poczekalnię nie zapomnijmy, że to świetne miejsce, by z dobrej strony pokazać się klientom. Zdjęcia z różnych etapów budowania firmy, fotografie zespołu albo poprzedników, dyplomy, informacje o nagrodach a nawet wycinki prasowe – umieszczone w stylowych ramkach mogą być niezła dekoracją, z którą znudzeni oczekujący mimowolnie się zapoznają.
W poczekalni dobrze jest także umieścić odrobinę sztuki: ciekawe fotografie albo grafiki będą urozmaicały wnętrze i nadadzą mu charakteru.
Pamiętaj o zajęciu dla oczekujących
Materiały do czytania, relaksująca muzyka albo zabawki-gry logiczne: należy pamiętać o tym, by oczekującym klientom dostarczyć jakiejś rozrywki. Skróci im to czas oczekiwania i uprzyjemni pobyt w naszej firmie.