Maj 28, 2019

Meble do biura rachunkowego – o czym pamiętać?

Biuro rachunkowe, jeśli tylko posiadamy odpowiednią wiedzę i umiejętności, może być doskonałym pomysłem na biznes. Z tego rodzaju usług korzysta bowiem coraz większa liczba zarówno małych, jednoosobowych firm, jak i większych przedsiębiorstw. Prowadzenie działalności rachunkowej wiąże się jednak z pewnymi wyzwaniami. Jedną z często pomijanych kwestii jest aranżacja biura rachunkowego. Warto pamiętać, że meble do biura rachunkowego, oprócz posiadania walorów estetycznych, powinny również spełniać kilka innych funkcji.

Ergonomiczne meble biurowe

Podstawową zasadą aranżacji, właściwie każdego biura, nie tylko rachunkowego, jest oczywiście ergonomia. Stanowisko pracy, które nie spełnia fizycznych i psychicznych potrzeb pracownika może mieć negatywny wpływ na jego zdrowie oraz jakość wykonywanej przez niego pracy. Według badań, nieergonomiczne meble biurowe powodują m.in. bóle pleców, karku, obniżenie koncentracji, a tym samym mogą przyczyniać się do zwiększenia liczby błędów popełnianych przez zatrudnionego. W przypadku biura rachunkowego, taka sytuacja może być wyjątkowo brzemienna w skutkach – może ono zostać pociągnięte do odpowiedzialności za szkody, wynikające z nieprawidłowo wykonanych rozliczeń. By uniknąć takiego scenariusza zainwestujmy w dobre krzesła biurowe i ergonomiczne biurka. W przypadku tych ostatnich, warto rozważyć zakup biurek z regulacją wysokości – dzięki temu, dopasowanie sprzętu do indywidualnych potrzeb pracownika będzie łatwiejsze.

Meble do biura rachunkowego a bezpieczeństwo

Kolejną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę w planowaniu wystroju biura rachunkowego jest aspekt poufności. Biura księgowe są zobowiązane do ochrony danych na mocy różnych przepisów – RODO, ustawy o rachunkowości, o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a w pewnych przypadkach, również ustawy o doradztwie podatkowym. W interesie biura świadczącego tego rodzaju usługi jest zatem zadbanie o takie meble biurowe, które pozwolą na bezpieczne przechowywanie wrażliwych danych. Przydatne będą solidne, zabudowane szafy biurowe wyposażone w zamki zamykane na klucz lub kod, które uniemożliwią osobom postronnym dostęp do poufnych informacji klientów. Więcej na temat bezpiecznego przechowywania dokumentów pisaliśmy już w innym naszym artykule – RODO – jak bezpiecznie przechowywać dokumenty?

Zachowanie porządku w biurze rachunkowym

Istotnym zagadnieniem w kontekście biur rachunkowych jest zachowanie porządku i właściwe archiwizowanie dokumentów. Utrzymywanie ładu pozwala na efektywniejsze wykorzystanie czasu i ograniczenie stresu. Z kolei zgubienie lub zniszczenie dokumentów to nie tylko niedopuszczalne naruszenie etosu pracy, lecz również podstawa do dochodzenia swoich praw na drodze sądowej, przez poszkodowanego klienta. Przy planowaniu wystroju biura rachunkowego warto zatem pomyśleć o optymalnej ilości regałów i półek, które ułatwią posortowanie posiadanych dokumentów. Dobrym wyborem będą tu meble będące częścią wieloelementowej kolekcji – dzięki temu rozbudowanie wyposażenia nie będzie stanowiło większego problemu.

Estetyczne meble do biura rachunkowego

Ostatnim, ale nie mniej ważnym zagadnieniem, jest wygląd i jakość mebli biurowych. Mają one bezpośredni wpływ na budowanie wizerunku biura rachunkowego. Wykonane z wysokogatunkowych materiałów, z dbałością o szczegóły, będą sygnalizować potencjalnemu kontrahentowi, że firma działa świadomie i odpowiedzialnie. Znaczenie w tej kwestii ma również ich styl – klasyczne formy i stonowane kolory będą podkreślały stabilność i sumienność biura rachunkowego, jako firmy zarządzające finansami. Powierzenie zewnętrznej firmie prowadzenia księgowości wymaga od przedsiębiorstwa ogromnej dozy zaufania. Łatwiej będzie je sobie zaskarbić, jeśli zbudujemy wizerunek firmy godnej tego zaufania.

Urządzanie biura rachunkowego może być nie lada wyzwaniem. Trzeba bowiem pogodzić ze sobą kilka aspektów – ergonomię, bezpieczeństwo informacji klientów, funkcjonalność i estetykę. Warto jednak poczynić poczynić wysiłek i dobrać takie meble biurowe, które będą gwarantowały wszystkie te cechy.

INFOLINIA 800 550 010

Nasza strona używa plików Cookies w celu zapewniania wygody korzystania z serwisu oraz w celach statystycznych. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na politykę cookies Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close