22 października, 2013

Meble biurowe w leasing

Czy wiesz, że meble biurowe, obok samochodów, sprzętu komputerowego czy maszyn mogą być przedmiotem leasingu.

Często z leasingu mebli korzystają młodzi przedsiębiorcy i tzw. start-up’y – czyli firmy działające na rynku krócej niż rok. Takim podmiotom ciężko jest zdobyć wsparcie finansowe w bankach, więc naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzą firmy leasingowe. Firmy leasingowe ponoszą mniejsze ryzyko niż banki, gdyż to one przez cały czas finansowania są właścicielem sprzętu, samochodu lub mebli biurowych.


Inwestycja w dobre meble biurowe to nie tylko pozytywny wizerunek firmy, ale także optymalne warunki pracy naszych pracowników. Meble biurowe czy meble gabinetowe dobrej jakości posłużą nam przez wiele lat, nie tylko na czas trwania umowy leasingowej.

Chcąc kupić meble do biura, rozważmy dwie możliwości leasingu: leasing operacyjny lub leasing finansowy.

Leasing operacyjny – przez cały okres leasingu to leasingodawca jest właścicielem przedmiotu. Leasingobiorca nie może wpisać przedmiotu umowy w swoje środki trwałe. Rata leasingowa jest doliczana do kosztów uzyskiwanego przychodu, VAT rozliczany jest miesięcznie –  doliczany do czynszu leasingowego. Po upływie umowy leasingu  – leasingobiorca ma prawo wykupić przedmiot.

W leasingu finansowym natomiast przedmiot leasingu wlicza się do składników majątkowych leasingobiorcy, dlatego to on dokonuje odpisów amortyzacyjnych. Tylko część odsetkowa raty leasingowej zalicza się do kosztów uzyskania przychodów. VAT jest zapłacony z góry przy pierwszej racie leasingowej. W momencie spłaty wszystkich rat leasingowych przedsiębiorca staje się właścicielem przedmiotu leasingu.

Jak znaleźć instytucje finansowe oferujące leasing? Wpisz w googlach: „meble leasing”.

 

tekst opracowała: Izabela Lipińska

 

 

INFOLINIA 800 550 010