Ścianki tapicerowane
Maj 25, 2020

Jak koronawirus (Covid 19) zmienił miejsce pracy? Powrót do biura

Home office to bardzo wygodne rozwiązanie – pozwala na kontynuowanie pracy w bezpiecznych warunkach. Jednak w związku z powolnym odmrażaniem gospodarki, firmy i korporacje muszą przygotować się na powrót swoich pracowników do miejsc pracy. Dowiedz się, jak przeprowadzić reorganizację biur – sprawdź, jakie meble Ci w tym pomogą.

Każdy przedsiębiorca stoi przed ogromnym wyzwaniem – musi zapewnić pracownikom nie tylko wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne warunki do pracy. Nie jest to łatwe, zwłaszcza w małych przestrzeniach, gdzie trudno o zachowanie odległości. Warto sięgnąć po nowoczesne rozwiązania, które znajdziesz m.in. w ofercie Wuteh.

Wytyczne odnośnie do przebywania pracowników w biurze

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej opracowało konkretne wymagania odnośnie do przebywania pracowników w biurze w obliczu pandemii. Mowa o konieczności:

  • udostępnienia preparatu dezynfekującego przy drzwiach wejściowych oraz miniśrodków dezynfekujących na biurkach pracowników,
  • noszenia środków ochrony osobistej – maseczek i rękawiczek,
  • częstego mycia rąk w prawidłowy sposób przez pracowników oraz umieszczenia informacji o tym, jak to robić,
  • zachowywania odległości minimum 1 metr między pracującymi osobami, 
  • regularnej dezynfekcji miejsc, w których przebywa dużo osób, np. stołówek, toalet, ale także konkretnych elementów – klamek, kontaktów itp. 
  • przedstawienia informacji o wdrożonym postępowaniu w miejscu pracy. 

Wszystkie te obostrzenia mają na celu ochronę zdrowia Twoich pracowników. Zastanawiasz się, jak wprowadzić je w życie? Podpowiadamy.

Jak powinna przebiegać reorganizacja biur?

Do tej pory pracownicy siedzieli obok siebie, mogli spędzać razem czas na stołówce i bez przeszkód komunikować się ze sobą. Niestety, w związku z wprowadzonymi obostrzeniami, należy wprowadzić wiele zmian. Jedną z nich jest reorganizacja miejsca pracy. Dlatego pierwszym krokiem jest zadbanie o to, żeby biurka w biurze znajdowały się od siebie w oddaleniu o minimum 1 m. 

Rzadko kto dysponuje taką ilością miejsca, żeby swobodnie rozmieścić wszystkie biurowe biurka. Dlatego zamiast rozsuwania stołów, rozważ zakup specjalistycznych wyciszonych przegród tapicerowanych. Ich najważniejszym zadaniem jest odizolowanie pracowników, aby wirus nie przenosił się w wyniku korzystania przez zespół z tych samych akcesoriów lub przez zwykłą rozmowę między nimi. To nie jedyna ich zaleta – ścianki wyglądają o wiele lepiej niż osłona z pleksi. 

Zainstalowanie tapicerowanych przegród podniesie także wydajność pracowników. Jak? Otóż będą mogli pracować w spokoju, bez niepotrzebnych rozpraszaczy, maksymalnie skoncentrowani na danym zadaniu. Tapicerowana przegroda idealnie wycisza dźwięki pochodzące od kolegi pracującego obok. 

Obostrzenia wprowadzone przez pandemię mogą okazać się sposobem na dotychczasowe skargi o głośnych rozmowach, niekulturalnym zachowaniu lub bałaganiarstwie współpracowników. 

Spotkania w salach konferencyjnych

Razem z zarządem macie dość przerywanych rozmów przez słabe połączenia internetowe, słuchania domowych odgłosów, krzyczących dzieci lub ujadania psów? Chcielibyście jak dawniej usiąść wspólnie przy stole i omówić najważniejsze sprawy, ustalić plan działania i podzielić się obowiązkami?

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom Wuteh jest to możliwe. Duże stoły konferencyjne to bezpieczny sposób na przeprowadzenie rozmów – wystarczy tylko ustawienie krzeseł w odpowiedniej odległości. Jeśli zachowacie wszelkie środki ostrożności, czyli wszyscy będą mieć maseczki i rękawiczki, to spotkanie przebiegnie bez strachu o zarażenie. Oczywiście po konferencji całe pomieszczenie należy poddać dezynfekcji przy użyciu specjalnych środków i urządzeń, np. ozonatora. 

Inny pomysł to zakup wysokich stołów, które są przeznaczone do szybkich rozmów na stojąco. Wystarczy, że staniecie przy krótszych bokach mebla, a zachowacie wymaganą odległość.  Wysoki stół to także stylowy dodatek do wnętrza. Wystarczy spojrzeć na model stołu – SK-116 –  grafitowy lub biały blat połączony z dębowymi nogami wygląda niezwykle schludnie i profesjonalnie. 

Jak zorganizować recepcję?

Osoba, która pracuje jako recepcjonista, jest najbardziej narażona na styczność z wirusem. To ona odbiera pocztę, przesyłki kurierskie, ma kontakt z klientami i partnerami biznesowymi. 

Lada recepcyjna to także wizytówka firmy – musi więc wyglądać nienagannie. Jednak również to miejsce należy dostosować do wprowadzonych obostrzeń związanych z koronawirusem. Najlepiej sprawdzą się wysokie lady recepcyjne, np. modele Linus, Libra lub Magic. Mają wysoki przód, dzięki czemu pracownik jest odpowiednio osłonięty przed firmowymi gośćmi. Zatem ryzyko zarażenia się jest niewielkie. 

Recepcjonista musi także zadbać o to, aby dokumenty były przekazywane w bezpieczny sposób. Najlepiej, jeśli na jakiś czas zostaną oddane na izolację lub zdezynfekowane w sposób, który nie zniszczy kartek. 

Organizacja przestrzeni w firmie rodzi wiele pytań i wątpliwości. Trudności z tym związane mogą budzić frustrację i złość, jednak pamiętaj, że wszystkie czynności podyktowane są troską o dobro Twojej firmy i jej pracowników.

INFOLINIA 800 550 010

Nasza strona używa plików Cookies w celu zapewniania wygody korzystania z serwisu oraz w celach statystycznych. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na politykę cookies Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close